omdat er altijd iets te vertellen is

  • RSS
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
Posted by Unknown - - 3 reacties

Een goedemorgen ;). Het logje is ditmaal een beetje laat, meestal doe ik het voordat ik ga slapen. Gisteren hadden we echter een filmavond, die wat langer duurde dan verwacht. Maar first things first.

Maarten en ik hebben hier nog niet zo heel veel te doen. Het is nu nog het stadium van de repetities en nog niet veel persverhaaltjes, dus we vermaken onszelf maar. Ik moet zeggen dat lukt prima. We zijn gisteren begonnen aan onze film-items. We hebben een superleuk filmpje geschoten in de stad. Het leek ons een leuk idee om het centrum van Helsinki in te duiken en mensen te vragen naar hun mening over ons liedje. Je hoopt dat je enigszins markante figuren tegen het lijf loopt, nou, onze gebeden zijn gehoord ;) We telden een dronken songfestival-fan, een donkere dwerg in superman-pak en een bezopen straatmuzikant die ons liedje niet kon spelen. We trachten nu het filmpje te monteren, maar beschik even niet over de juiste software, dus dat kan nog eventjes duren.

Voordat we het filmpje schoten, zijn we met Tjeerd en drie dames van de delegatie de stad in gedoken. Maarten en ik kenden de stad inmiddels al op ons duimpje, dus fungeerde enigszins als gids. Rond lunchtijd kwamen we dan ook geheel toevallig langs de SubWay lopen. Heerlijk genoten van een Sweet Onion Chicken Teryaki Chicken sandwich met HoneyMustard dressing. Smaakte precies zoals in Amerika, dus dat was een hoogtepuntje. Daarna zijn Maarten en ik gaan filmen en is de rest gaan shoppen. Er moest ook nog wat snaai gehaald worden, want ik had een filmavondje besproken. Op het laatste moment wilde men alsnog een zaal huren voor 250 euro en daar in 3 uur een film kijken, omdat het op een laptop toch gluren blijft. Ik ben toen snel de stad in gedoken, en heb een DVD-speler gekocht. 50 euro, iedereen lapte vijf euro, en zo werd het ineens alsnog een heel goedkoop verhaal. Echter, er miste een tulp kabel en de winkels waren inmiddels dicht: wel beeld geen geluid!. Het avondje dreigde in het water te vallen. Tine heeft inmiddels een idee van hoe ik er op dat moment bij zat. Iets goeide roet in mijn eten, en verstierde mijn plan. En als ik iets niet kan hebben is een plan dat niet doorgaat. Ik ben met Maarten het hele hotel afgestruind en na drie kwartier hadden we de oplossing. "Wat als we nou de DVD-speler koppelen aan de televisie, en dan het geluid via mijn laptop langs de laptop van Tjeerd laten lopen, en dan de versterking van zijn keyboard gebruiken om de boxjes die via zijn iBook zijn aangesloten het geluid te laten weergeven?" Je gelooft het niet maar we hadden kraakhelder, keihard geluid! Maarten en ik hebben staan juichen, dat wil je niet weten.

Een heerlijke avond met The HOliday en Borat, en een groep van vijftien man (waarvan slechts vier mannen ;) met kussens op de grond, chips, wijn, cola en chocola. Het was the ultimate pyjama party, maar dan zonder pyjama's. Dit is precies zoals ik me vroeger dingen voorstelde. En dit hele avondje was mijn idee, ik was trots, gelukkig en blij. Wat is dit een fijne trip en wat zijn het fijne mensen om tijd mee door te brengen. Als Tine nou ook nog komt, is het helemaal compleet :)

Na de avond heerlijk geslapen op het bed dat voor de verandering eens écht goed is (jij gaat lekker slapen hier Tine!) in een kamer die met de beste wil van de wereld niet eng te noemen is. Ik weet dat het allemaal voorbij is voor we het weten, en of we ver gaan komen weet ik niet, maar het is pas vijf mei, en ik heb nu al de tijd van m'n leven gehad!

Me like Eurovision ;)

Martin

3 Responses so far.

  1. Anonymous says:

    en,en,en wat waren de reacties.

    Rinus

  2. Anonymous says:

    haay!

    blij te horen dat je het zo naar je zin hebt!klinkt goed! bij dat verhaal over kabeltjes via kabeltjes, via kabeltjes was je me ff kwijt, maar de subway maakte weer een hoop goed ;)

    -x-
    Bien